Werkgevers die vandaag succesvol rekruteren, zetten volop in op zichtbaarheid, beleving en directe connectie met talent. Dat is exact waar Jobvillage het verschil maakt: het is een dynamische ontmoetingsplek waar jouw bedrijf zich op een optimale manier kan voorstellen aan gemotiveerde jobzoekers. Sterker nog: Jobvillage is een strategische zet in jouw employer branding.

Rekruteren is vandaag veel meer dan enkel maar nieuwe mensen aanwerven. Het is een beleving geworden waarbij talenten – van starters tot professionals met enkele jaren ervaring – meer willen dan enkel een droge vacature lezen. Met andere woorden: sollicitanten willen voelen wie je bent als werkgever. Wat drijft je als bedrijf? Hoe ziet de bedrijfscultuur eruit? Wat maakt werken bij jouw bedrijf uniek? Op Jobvillage breng je meer dan ooit dit verhaal tot leven.

Talent gezocht
Jij zoekt als bedrijf talent. Talent zoekt echter ook naar jou als bedrijf. Maar vinden jullie elkaar? Jazeker, bij Jobvillage. Via een creatieve stand, interactieve gesprekken en inspirerende presentaties kan je als werkgever rechtstreeks in dialoog treden met potentiële kandidaten. Geen anonieme cv’s meer, maar echte ontmoetingen. En dat werkt: werkgevers die deelnemen aan Jobvillage geven aan dat de kwaliteit van gesprekken en de match met kandidaten veel sterker is dan via klassieke kanalen.

Aantrekkelijke kansen
De realiteit is dat veel werkgevers wel degelijk aantrekkelijke kansen bieden, maar er niet altijd in slagen om zichtbaar genoeg te zijn bij de juiste doelgroep. Jobvillage fungeert als katalysator: het brengt jouw organisatie onder de aandacht van honderden actieve én latente werkzoekenden die bewust kiezen om zich te oriënteren op een nieuwe uitdaging. “Onze bezoekers zijn geen jobhoppers, maar mensen die doelgericht op zoek zijn naar een werkplek die bij hen past”, klinkt het bij Jobvillage. “En daar maak jij als werkgever het verschil, als je erbij bent.”

Return on presence
De investering van jouw bedrijf in de aanwezigheid op Jobvillage is dan ook meer dan een rekruteringsactie. Het is een strategische zet in jouw employer branding. Werkgevers die eerder deelnamen, rapporteren niet alleen kwalitatieve aanwervingen, maar ook een toegenomen naamsbekendheid én spontane sollicitaties in de weken na het event. Return on investment? Zeker. Maar vooral: return on presence voor jouw merk.

Klaar om zichtbaar te zijn waar het telt? Sluit je aan bij de community van vooruitstrevende werkgevers die Jobvillage zien als hét moment om hun aanwervingsstrategie te versterken. Ontmoet jouw volgende talent live en maak van elke ontmoeting een uitgelezen kans om nieuw talent te ontdekken en aan te werven.

Pascal Dewulf