Alle mails en motivatiebrieven ten spijt, gaat er niets boven een persoonlijke ontmoeting met een sollicitant. Op een jobbeurs scoort u als bedrijf zelfs een veelvoud aan zulke waardevolle ontmoetingen. Geen wonder dat zoveel ondernemingen uit alle sectoren erbij willen zijn. Dit zijn hun twee voornaamste redenen.
Werving
Dat een jobbeurs efficiënt is, is evident. Op één namiddag krijgt u als werkgever tientallen kandidaten voor u: van gebeten starters tot ervaren pro’s. Dat is onbetaalbaar, zeker in een tijd waarin de war for talent volop woedt. Bovendien biedt een jobbeurs de uitgelezen kans om ook eens met ‘niet-traditionele’ kandidaten te praten. Recruiters hebben meestal al een sterk beeld in hun hoofd van het profiel dat ze zoeken, maar op een jobbeurs komen er zoveel verschillende mensen aan hun tafeltje zitten. Die boeiende mix kan tot aangename verrassingen leiden. Zoals die ene sollicitant die niet meteen het gevraagde diploma heeft, maar wel een ijzersterke indruk nalaat. En met zijn eerdere werkervaring en opgebouwde skills de ideale match blijkt te zijn.
Merkbewustzijn
Een jobbeurs dient niet alleen om nieuwe werknemers aan te trekken, maar ook om uw brand awareness of merkbewustzijn te verhogen. Het kan uw bedrijfsreputatie in een positief daglicht stellen en talentvolle werkzoekenden naar u toe leiden, zeker als u werk maakt van een aantrekkelijke stand en goed opgeleide rekruteerders. En ook qua publiciteitsnormen is een jobbeurs onbetaalbaar, omdat een deelnemend bedrijf zichtbaar is op meerdere fronten. Vaak gaat zo’n beurs immers gepaard met een grootschalige mediacampagne van de organisatie. Of verschijnt het logo van uw bedrijf ook op andere kanalen die de jobbeurs ondersteunen, zoals carreerwebsites of nieuwsbrieven van hogescholen en universiteiten. Zo wordt een jobbeurs een echte ‘marketing multiplier’.