fbpx
Selecteer een pagina

Een jobbeurs dient niet alleen om nieuwe talenten aan te trekken, maar ook om uw brand awareness of merkbewustzijn te verhogen. Het kan uw bedrijfsreputatie in een positief daglicht stellen en zo witte raven naar u toe leiden.

U hoeft het geen enkele CEO te vertellen: een bedrijfsimago is niet in één dag opgebouwd. Het is de combinatie van factoren die het ‘m doet: goede bedrijfsresultaten, een aanlokkelijk product, een positieve sfeer onder de collega’s, visibiliteit op sociale media, … En ja, ook een deelname aan een jobbeurs past in dat plaatje. Daarmee straalt een bedrijf uit dat het niet op zichzelf terugplooit, maar er graag op uit trekt om nieuwe talenten te leren kennen. “Wij komen onze kantoren uit naar ú”, en niet omgekeerd.

Een jobbeurs is zo in feite een vorm van public relations, een manier om de naamsbekendheid te verhogen. En dit zowel bij werkzoekenden, studenten, personeel als zelfs andere werkgevers. Een papieren jobadvertentie heeft eendimensionale overtuigingskracht, een filmpje op Facebook gaat al een stap verder, maar een ontmoeting in real life heeft pas echt impact op uw brand awareness. Zelfs als een werkzoekende niet halt houdt aan uw stand, heeft hij toch uw bedrijfslogo gezien.

Ook qua publiciteit is een jobbeurs van belang, en wel omdat een onderneming zichtbaar is op meerdere fronten. Vaak gaat zo’n beurs immers gepaard met een grote mediacampagne van de organisatie. Of verschijnt het logo van uw bedrijf ook op andere kanalen die de jobbeurs ondersteunen, zoals carrièrewebsites of nieuwsbrieven van hogescholen en universiteiten. Op die manier wordt een jobbeurs een echte ‘marketing multiplier’.

Maar louter aanwezig zijn op een jobbeurs is niet genoeg. Een visueel aantrekkelijke stand geeft uw bedrijfsimago een duwtje in de rug. Kies voor een herkenbare huisstijl, liefst in de kleuren van het bedrijfslogo: van de outfits van uw medewerkers tot het vaasje op de desk. Investeer ook in positieve en goed opgeleide rekruteerders. Hoe meer mensen er halt houden aan uw stand, hoe groter uw database zal zijn aan het einde van de dag.

Vergeet trouwens niet dat het effect van uw merk tot bij de sollicitant thuis kan blijven nazinderen. En wel door een plaatsje te veroveren in zijn tas. Zorg voor mooie folders, visitekaartjes en een balpen met de naam van uw onderneming op. Laat op elk gadget de contactgegevens van het bedrijf afdrukken. Zodat zij op hun beurt hun huis uitkomen naar ú.

Cookie Instellingen